Ogrody Nowej Huty » Ogród do zadań specjalnych phone tracking devices cell phone spyware does it really work free text spy app for android best spy cam app for iphone 6 link best spy iphone 5 spy app for international cell program spy location by your phone number iphone app iphone 4s ios 7 1 sms spy link mobile spyware for blackberry spyware for android link spy pen software

Ogród do zadań specjalnych



Marta Kurek-Stokowska w swoim projekcie ogrodu dla Zespołu Szkół Specjalnych nr 14 w Nowej Hucie zwróciła uwagę na kilka podstawowych kwestii. Jak je rozwinęła – przeczytajcie i oglądnijcie!

  1. FUNKCJONALNOŚĆ I CZYTELNY UKŁAD. Cała przestrzeń podzielona została liniami prostymi, które tworzą miejsca o różnym przeznaczeniu: siłownia z piaskownicą, miejsca do siedzenia, altana drewniana do wypoczynku i nauki, drewniane donice przeznaczone do samodzielnego zagospodarowania przez uczniów biorących udział w zajęciach ogrodniczych.
  2. BEZPIECZNE MEBLE OGRODOWE. Ławki i stoliki zostały tak dobrane by były bezpieczne w użytkowaniu. Są solidne i mają zaokrąglone rogi.
  3. REKREACJA .Piaskownica z urządzeniami do ćwiczeń nadal stanowi serce ogrodu, ale otoczona jest kwitnącą roślinnością, która tworzy niewysoką intymną zasłonę dla tych, którzy akurat ćwiczą.
  4. WYPOCZYNEK. Powstał żwirowy plac ze stolikami i ławkami. Umożliwia uczniom wychodzącym w słoneczne dni na teren szkoły zjeść drugie śniadanie a sąsiadom korzystającym z terenu po lekcjach spędzenie czasu na świeżym powietrzu. Dodatkowo na murku odgraniczającym duży plac na froncie szkoły od ogrodu powstanie siedzisko łączące dwa materiału – elegancki polerowany beton i ciepłe drewno.
  5. EDUKACJA. Z uwagi na fakt, że szkoła prowadzi rozbudowane zajęcia ogrodnicze powstała specjalna przestrzeń edukacyjna dla uczniów. Drewniane donice zlokalizowane przy głównej ścieżce i przy południowej ścianie budynku są miejscem do ogrodniczych eksperymentów. Ich układ i wysokość zostały tak zaprojektowany by uczniowie korzystający z wózków inwalidzkich mogli w pełni skorzystać z zajęć.
  6. MAŁA ARCHITEKTURA. Ważnym elementem ogrodu jest częściowo zadaszona drewniana altana. W środku konstrukcji znajduje się drzewo, wokół którego zaprojektowano ławki. Południowa i wschodnia ściana altany to konstrukcja na pnącza. Od wewnątrz na nich zamontowane zostaną tablice zewnętrzne do rysowania. Do altany prowadzi prosta żwirowa ścieżka, która jest też kolejnym i nieoczywistym wejściem do ogrodu
  7. KOLOR – projekt bogaty jest w rośliny kwitnące na intensywne kolory od wiosny do późnej jesieni, jest wiele gatunków
    o wielobarwnych liściach i ciekawych fakturach.
  8. RADOSNE SPĘDZANIE CZASU – na pniach istniejących drzew zawieszone zostaną kolorowe materiałowe hamaki, które w słoneczne dni będą do dyspozycji uczniów. Z łatwością będzie je można schować gdy warunki zewnętrzne się zmienią.

Projekt wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom różnych grup użytkowników ogrodu. Nadaje miejscu jasny, kolorowy i radosny charakter. Może stać się doskonałą pomocą w kształceniu młodych ludzi i wizytówką szkoły.